Bezpieczne zakupy artykułów dziecięcych w obliczu koronawirusa

0
87

Globalna epidemia wtargnęła w niemal każdy aspekt naszego życia. Gdy ochrona zdrowia swojego, swoich bliskich, a przede wszystkim tych najbardziej narażonych staje się priorytetem, codzienne czynności muszą podporządkować się restrykcyjnym zasadom. W sytuacji, gdy kontakt z osobami innymi niż rodzina należy ograniczyć do minimum, oczywistym rozwiązaniem stają się zakupy przez Internet. Sklepy online oferują szybką dostawę i minimum kontaktu. Ich stacjonarne odpowiedniki starają się utrzymać reżim higieniczny poprzez limit klientów w sklepie, dezynfekcję i specjalne procedury. Co więc powinni wiedzieć rodzice, aby bezpiecznie kupować artykuły przeznaczone dla dzieci?

Czy można bezpiecznie kupować w sklepie stacjonarnym?

Oczywiście bezpieczeństwo jest pojęciem względnym, dlatego skupimy się na faktach. Wirus SARS-CoV-2 roznosi się przede wszystkim w kontakcie bezpośrednim. Kichanie i kaszlenie rozpylają go w powietrzu, skąd łatwo może przeniknąć do drugiego organizmu. Dlatego tak ważny jest obowiązek noszenia masek. Ograniczenie osób przebywających w sklepie znacząco zmniejsza ryzyko zarażenia się COVID-19. Sklepy z artykułami dziecięcymi nie są tu wyjątkiem i większość z nich dba o bezpieczeństwo klientów.

Jest jednak jeden aspekt, który je wyróżnia. Dzieci. Wielu rodziców odwiedza te sklepy z pociechami, co jest absolutnie zrozumiałe, biorąc pod uwagę asortyment. Niestety, najmłodszych nie zawsze da się upilnować, a każdy rodzic wiec, że poznawanie świata odbywa się przy pomocy wszystkich zmysłów, w tym dotyku i smaku. Nie ma w tym nic złego, jednak w warunkach pandemii stwarza to realne niebezpieczeństwo. Koronawirus może przetrwać na powierzchniach do 72 godzin, a na tkaninach nawet do 7 dni. W dodatku szczególnie dobrze trzyma się… plastiku, z którego wykonanych jest wiele produktów przeznaczonych dla dzieci. Odpowiedzialne sklepy przeprowadzają regularną dezynfekcję wszystkich powierzchni i produktów, jednak niemożliwym jest robienie tego co kilka minut. Dodatkowo niektórych materiałów nie można traktować silnymi środkami chemicznymi, bo zwyczajnie by się odbarwiły np. wózki. Dlatego najlepiej odwiedzać je bez dzieci i zachować szczególną ostrożność oraz unikać bezpośredniego dotyku. Rękawiczki jednorazowe to wyposażenie obowiązkowe!

Zalety i wady zakupów internetowych w przypadku artykułów dziecięcych

Internetowe sklep z produktami dla dzieci i rodziców nie są niczym nowym. Choć ich oferta jest często znacznie bogatsza niż stacjonarnych odpowiedników, to wiele osób decyduje się na tradycyjne zakupy z prostego względu – możliwości osobistego obejrzenia produktu. Bezpośredni kontakt ze sprzedawcą, który może doradzić przy wyborze, też ma spore znaczenie. Jednak w czasie pandemii czy jest to naprawdę bezpieczne?

W obliczu koronawirusa te zalety stają się jednak obciążeniem. Obecność wielu osób niesie ze sobą zagrożenie zakażeniem, szczególnie w przypadku sklepów mieszczących się w galeriach handlowych. Tymczasem utrzymanie wzorowej czystości i dezynfekcja wszystkich towarów w sklepie online jest o wiele prostsze i skuteczniejsze. W końcu brak tu klientów, więc przez większość czasu towar nie ma kontaktu z ludźmi. Wózki dziecięce, zabawki i inne akcesoria czekają bezpiecznie w pudełkach nie mają kontaktu z ludźmi.

Ogólnie rzeczy ujmując, sklep internetowy może łatwo utrzymać czystość na wyższym poziomie, a połączeniu z brakiem bezpośredniej styczności jest zdecydowanie bardziej bezpieczny niż stacjonarny. A co z wysyłką? Większość firm kurierskich oferuje teraz dostawę bezkontaktową. To oznacza, że kurier zapuka do Twoich drzwi i pozostawi paczkę pod drzwiami. W ten sposób nie masz kontaktu z nikim i ograniczasz ryzyko zarażenia prawie do zera. Po odebraniu paczki koniecznie zdezynfekuj ją oraz jej zawartość!

Dbajmy o siebie i innych, pozwólmy sobie na wygodę

Niezależnie od tego, czy robimy zakupy w sklepie stacjonarnym, czy internetowym, pamiętajmy, jak roznosi się koronawirus. Dzięki temu będziemy wiedzieć, na co zwrócić uwagę i na co szczególnie uważać. Kupując artykuły dziecięce online, eliminujemy bezpośrednie kontakty z innymi ludźmi, jest to więc bezsprzecznie rozwiązanie bezpieczniejsze.

A co z obsługą klienta? Nie bójmy się dzwonić lub pisać. W końcu tam też są wykwalifikowani sprzedawcy, którzy chętnie doradzą przy zakupie produktów dla najmłodszych. W sklepie stacjonarnym często zdarza się, że zapomnimy zapytać o jakąś kwestię, szczególnie pod presją innych klientów. Tu mamy możliwość wysłania konkretnej listy pytań i nurtujących nas zagadnień. A co z osobistym obejrzeniem produktu? Pamiętajmy o możliwości zwrotu zakupionych artykułów w przeciągu 14 dni. Jeżeli coś nam nie odpowiada, możemy odesłać to bez żadnych konsekwencji. Zasada „po odejściu od kasy, reklamacji nie uwzględnia się” nie obowiązuje w przypadku zakupów internetowych!

Artykuł powstał we współpracy ze sklepem https://dzieciecyswiat.com.pl/

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here