Najskuteczniejsze sposoby promocji sklepu internetowego

0
654
Jak wypromować sklep internetowy

Stworzenie sklepu internetowego to dopiero pierwszy krok do jego marketingowego sukcesu. Drugim, nawet ważniejszym zadaniem jest jego wypromowanie, a zatem skuteczne zwrócenie uwagi odbiorców. Jak skutecznie wypromować sklep internetowy? Na to pytanie odpowiadamy w naszym artykule.

Promocja w wyszukiwarce Google

Promowanie sklepu internetowego może odbywać się na wielu różnych płaszczyznach. Między innymi dobrym „nośnikiem” informacji o nowootwartym sklepie jest wyszukiwarka Google. To w Polsce niekwestionowany lider na rynku wyszukiwarek. Obecnie jej udział kształtuje się na poziomie 95-97 procent. Jak wypromować sklep internetowy w wyszukiwarce Google? Można to zrobić przy pomocy reklamy tekstowej, produktowej oraz dzięki pozycjonowaniu. Pierwsza opcja bazuje na wybraniu najciekawszych oraz najważniejszych dla danej działalności słów kluczowych, które umożliwią użytkownikom Internetu szybkie znalezienie sklepu w sieci. Druga możliwość jest stosunkowo nowa. To format stworzony z myślą o sklepach internetowych. Zasadza się na stworzeniu skutecznej prezentacji poszczególnych produktów. Trzecia forma natomiast jest najbardziej wymagająca i czasochłonna, służy jednak trwałemu i regularnemu wzrostowi widoczności sklepu w wynikach organicznych Google.

Promocja w marketplace’ach

Widoczność sklepu internetowego w Internecie może zależeć również od wypromowania go w marketplace’ach. Tam bowiem produktów często szukają potencjalni klienci. Marketplace’y to serwisy skupiające oferty wielu sprzedawców i umożliwiające ich wygodny zakup. To taki pośrednik w sprzedaży określonych produktów. W Polsce najpopularniejsze jest dzisiaj Allegro. Na świecie klienci częściej zaglądają jednak na stronę Amazona. Jak wypromować sklep internetowy w marketplace’ach? Działanie firm z branży e-commerce skupia się stworzeniu dobrej reklamy bezpośrednio w tym serwisie. Najczęściej przybiera ona dwa formaty – graficzny, składający się z logotypu marki, krótkiego tekstu oraz dwóch produktów oraz format oferty sponsorowanej, czyli pierwszych dwóch aukcji na listingu danej kategorii lub w wynikach wyszukiwania wewnątrz Allegro.

Promocja w mediach społecznościowych

Nie bez przyczyny mówi się też o tym, że jeżeli nie masz konta na Facebook’u to nie istniejesz. Media społecznościowe mają bowiem dzisiaj ogromną moc. Na co dzień potencjalni klienci sklepów internetowych korzystają nie tylko z Facebook’a, ale również Instagram’a, Snapchat’a, TikTok’a i wielu innych. W ramach pracy zawodowej sięga się natomiast przede wszystkim po Twitter’a oraz LinkedIn’a. Wszędzie tam można natomiast stworzyć skuteczną reklamę swojej działalności. Jak wypromować sklep internetowy w mediach społecznościowych? Tam promocja bazuje w szczególności na bieżącej komunikacji z potencjalnymi klientami. Niezwykle istotna jest regularność wrzucania postów na poszczególne serwisy, a także nawiązywanie pewnej interakcji z odbiorcami.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here