Program do obsługi kancelarii prawnej – czy warto w niego zainwestować?

0
159

Współczesne, prężnie działające kancelarie prawne, obsługują wielu klientów jednocześnie, co może powodować trudności w sprawnym zarządzaniu czasem pracy poszczególnych prawników i rzutować na jakość obsługi. Aby temu zapobiegać wdrażany jest program do obsługi kancelarii prawnej.

  1. Program dla kancelarii pełen zalet
  2. Jak wybrać idealny program do obsługi kancelarii prawnej?

To praktyczne i funkcjonalne rozwiązanie posiada wiele przydatnych na co dzień funkcji, które ułatwiają bieżącą obsługę wszystkich klientów oraz zarządzanie dokumentami. Tych w kancelarii prawnej nie brakuje, a każdy z nich jest ważny dla przebiegu poszczególnych spraw.

Program dla kancelarii pełen zalet

Sprawnie działający program dla kancelarii prawnej powinien przede wszystkim ułatwiać pracę prawników i umożliwiać zarządzanie wszystkimi prowadzonymi sprawami w sposób automatyczny. Do przydatnych funkcji należy elektroniczny kalendarz, który można zintegrować z kalendarzem w smartfonie, a także udostępnić innym użytkownikom, np. pracownikom sekretariatu. Programy takie jak https://www.dobresystemy.eu/oprogramowanie-dla-kancelarii-prawnej posiadają czytelny interfejs, są łatwe i intuicyjne w obsłudze, a dodatkowo pozwalają na zaawansowane zarządzanie prowadzonymi przez kancelarię sprawami. Atutem jest również możliwość zintegrowania skrzynki mailowej z programem tak, aby wiadomości mailowe można było wysyłać i odbierać bezpośrednio z aplikacji. Dobry program dla kancelarii można dostosować do jej specyfiki funkcjonowania i trybu pracy poszczególnych prawników. Co za tym idzie, wdrożenie profesjonalnego, dedykowanego kancelariom oprogramowania to krok w stronę sprawniejszej obsługi klientów kancelarii i zwiększenia wydajności pracy.

Jak wybrać idealny program do obsługi kancelarii prawnej?

Wybór idealnego programu do obsługi kancelarii prawnej powinien być poparty analizą potrzeb kancelarii oraz rozpoznaniem rynku pod względem funkcjonalności poszczególnych programów. Pod uwagę warto wziąć użytkowy charakter oprogramowania. Dobrze dobrany program powinien spełniać wszystkie potrzeby kancelarii, a więc ułatwiać codzienną pracę, zarówno pod względem formalnym, czyli prowadzenia poszczególnych spraw, jak i w aspekcie kontaktów z klientami i spraw administracyjnych, jak kontrolowanie czasu pracy prawników czy wystawianie i przesyłanie faktur za wykonane usługi.

Oprócz funkcjonalności ważne są także:

  • wsparcie producenta na każdym etapie pracy z programem, począwszy od wyboru najlepszej wersji, przez instalację na firmowych komputerach i szkolenie wdrożeniowe, aż po wsparcie techniczne podczas codziennego użytkowania oprogramowania.
  • możliwość personalizacji oprogramowania do przyjętego modelu biznesowego. To program powinien być dopasowany do kancelarii, a nie kancelaria do programu.
  • cena – ta uzależniona jest zwykle od preferowanej formy rozliczenia oraz wersji programu. Zakup oprogramowania może wiązać się z jednorazowym, wysokim kosztem w sytuacji, w której kancelaria zdecyduje się na wdrożenie standardowej, desktopowej aplikacji z licencją. W tym przypadku za aktualizację oprogramowania trzeba będzie zapłacić. Można też wybrać oprogramowanie w wersji abonamentowej, w przypadku którego kancelaria co miesiąc ponosi koszt w określonej w umowie wysokości, a w cenie otrzymuje dostęp do programu oraz kolejne jego aktualizacje.

Współczesne programy do obsługi kancelarii prawnych działają zarówno stacjonarnie, jak i w chmurze. Kancelarie coraz częściej decydują się na drugą opcję, która umożliwia dostęp do oprogramowania z każdego miejsca, w którym pracownicy posiadają dostęp do internetu.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here