Rower elektryczny gotowy, czy po konwersji?

0
428
Napędy elektryczne do roweru

Rosnące zainteresowanie elektromobilnością skłania coraz więcej osób do inwestycji w prywatny sprzęt rekreacyjny wyposażony w dodatkowy napęd elektryczny. Doskonałym tego przykładem są elektryczne hulajnogi, które można wynająć w niemal każdym dużym mieście oraz rowery elektryczne. W sprzedaży obok gotowego sprzętu dostępne są również napędy elektryczne do roweru, dzięki którym przekształcenie klasycznego pojazdu w elektryczny jest łatwe i stosunkowo tanie.

Zestawy do konwersji roweru na elektryczny

Optymalnym wyborem dla przeciętnego użytkownika, który chce doposażyć swój klasyczny rower w napęd elektryczny, są kompletne zestawy umożliwiające wykonanie jego szybkiej konwersji. W skład takich zestawów wchodzą wszystkie elementy konstrukcyjne niezbędne do budowy elektrycznego napędu, łącznie z obręczą, na której zainstalowany jest silnik. W składzie takich zestawów znajdują się oczywiście sterowniki oraz inne akcesoria elektroniczne, a także wszystkie niezbędne do montażu akcesoria rowerowe – manetki, czujniki, wyświetlacze, obudowy i inne. Napędy elektryczne do roweru nie wystarczą jednak, by pojazd zaczął samodzielnie jeździć. Do tego potrzebny jest jeszcze akumulator o odpowiednio dużej mocy, dopasowany do parametrów silnika napędzającego pojazd.

Bateria elektryczna

Źródłem prądu, czyli tym, co zasila elektryczny napęd w rowerze po konwersji, jest bateria. We współczesnych konstrukcjach stosuje się różne rodzaje ogniw, ale podobnie jak w samochodach osobowych i współczesnych smartfonach, najczęściej są to baterie litowo-jonowe. Taki rodzaj baterii charakteryzuje się dużą wytrzymałością i nie posiada efektu pamięci. Dzięki temu baterie mogą być wielokrotnie ładowane i rozładowywane, przez długi czas zachowując wyjściową pojemność. Warto pamiętać, że napędy elektryczne do roweru mają różne napięcia znamionowe, w związku z czym dedykowana im bateria zawsze powinna oferować właściwe napięcie. Ważna jest również pojemność znamionowa takiej baterii. Zasadniczo im większa, tym mocniejszy silnik może obsługiwać bateria, a im mocniejszy silnik, tym szybciej możemy jechać lub z większą łatwością radzić sobie z pokonywaniem wzniesień czy jazdą po nierównościach.

Jeśli już dysponujesz rowerem, nie musisz inwestować w zupełnie nowy rower elektryczny. Wystarczy zamówić napęd elektryczny do roweru standardowego, najlepiej od razu w zestawie z dedykowanym mu sterownikiem i innymi akcesoriami do konwersji oraz pasującą do niego baterię z ładowarką. W przypadku roweru do jazdy rekreacyjnej jego konwersja na elektryka nie powinna kosztować więcej niż 2-3 tysiące złotych.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here