Czy suszone owoce to dobry zamiennik świeżych?

0
59
suszone owoce

Świeże owoce są cennym źródłem witamin, mikroelementów oraz błonnika. Ich spożywanie jest zalecane każdemu, nawet na diecie odchudzającej i przeznaczonej dla diabetyków. Owoce dodatkowo mogą zastąpić niezdrowe, słodkie przekąski, które powodują tycie i przyczyniają się do rozwoju wielu chorób cywilizacyjnych. Czy warto jadać również owoce w postaci suszonej?

  1. Właściwości odżywcze suszonych owoców
  2. Czy warto jeść suszone owoce?
  3. Jakie owoce suszone wybierać?

Spożywanie świeżych owoców jest jednym z elementów zdrowej diety. Po owoce powinny sięgać dzieci oraz dorośli. Jabłko, banan lub pomarańcza dostarczają energii oraz wielu ważnych składników odżywczych, a przy tym są smaczne i stanowią alternatywę dla słodyczy. Czy równie wartościowe są owoce suszone? Dowiedz się więcej na ich temat.

Właściwości odżywcze suszonych owoców

Suszenie to prosty i w pełni naturalny proces utrwalania żywności. Suszone owoce od naturalnie zdrowe powstają bez używania konserwantów i stabilizatorów. Jabłka, banany oraz inne produkty są suszone w wysokiej temperaturze, co powoduje utratę wody i wydłuża termin przydatności owoców do spożycia. Przygotowane w ten sposób plasterki są przechowywane nawet przez kilkanaście miesięcy bez ryzyka powstania pleśni i rozwoju innych szkodliwych drobnoustrojów.

Suszone owoce zawierają sporo błonnika pokarmowego. Szczególnie dużo mają go śliwki, które po wysuszeniu są skutecznym lekarstwem na przewlekłe zaparcia. Kilka śliwek w takiej postaci szybko poprawia perystaltykę jelit i ułatwia wypróżnienie. Dodatkowo w suszonych owocach znajduje się sporo witamin i minerałów oraz pektyn, które wypełniają żołądek i hamują nadmierny apetyt.

Czy warto jeść suszone owoce?

Jabłko, banan, morela lub śliwka w postaci suszonej to słodka przekąska, znacznie zdrowsza od batonów czy cukierków. Owoc suszony zawiera sporo fruktozy, która jest zdrowsza od białego cukru i bezpieczniejsza dla zębów. Jednocześnie fruktoza podnosi kaloryczność produktu, dlatego bakalie powinno się jadać z umiarem. Z suszonych owoców powinni zrezygnować diabetycy.

Jedzenie suszonych owoców można traktować jako zamiennik dla owoców świeżych, jednak ważne jest zachowanie zdrowego rozsądku. Eliminacja świeżych jabłek lub bananów i wybieranie zamiast nich np. owocowych chipsów jest mało rozsądne. Suszone plastry owoców są smaczne, jednak nie zawierają wody, która powinna być dostarczana nie tylko z piciem, ale i z jedzeniem. Dodatkowo 100g suszu ma znacznie więcej kalorii niż 100 g owoców świeżych. Może to być zgubne dla osób, które chcą zredukować masę ciała.

Jakie owoce suszone wybierać?

Jeśli chce się jadać suszone śliwki, banany bądź jabłka, powinno się wybierać produkty powstające w naturalnym procesie technologicznym. Owoce suszone stabilizowane za pomocą cukru lub związków azotu są niezdrowe. Cukier niepotrzebnie zwiększa ich kaloryczność oraz podnosi ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2. Związki azotu są natomiast szkodliwe dla zdrowia. Ich obecność w żywności przyczynia się do pojawiania się problemów żołądkowych, alergii skórnych, a nawet bólów głowy.

Suszone owoce odpowiednie do jadania na co dzień są pozbawione sztucznych konserwantów, dodatku cukru, soli oraz dodatków w postaci czekolady czy karmelu. Są to wyłącznie plasterki świeżego produktu, poddane obróbce technologicznej i przechowywane w odpowiednich opakowaniach. Tylko takie produkty są w pełni bezpieczne dla zdrowia i wartościowe.

Zdrowe suszone owoce, bakalie i orzechy znajdziesz na https://naturalniezdrowe.pl/

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here