Jak influencer wpływa na Twoją sprzedaż?

0
149
Jak influencer wpływa na Twoją sprzedaż

Współpraca z popularnym twórcą internetowym może dać wiele wymiernych korzyści. Współcześnie okazuje się być jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych. Wyjaśniamy, jak influencer wpływa na Twoją sprzedaż!

Znana twarz = większy zysk?

Ogromny wpływ na wybory zakupowe mają opinie innych osób. Wielu klientów czyta recenzje, a także kieruje się ocenami znajomych i bliskich. Zasada autorytetu silnie oddziałuje na odbiorców – skoro ktoś jest zadowolony z zakupu, istnieje duża szansa, że rzeczywiście jest to dobry produkt lub usługa.

Z tego względu w kampaniach marketingowych często wykorzystuje się znane osoby m.in. aktorów, sportowców czy piosenkarzy. Przywołują pozytywne skojarzenia, pomagają łatwiej zapamiętać reklamę oraz budzą większe zaufanie („taki dobry aktor na pewno nie promowałby byle czego”). Współcześnie coraz więcej osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że ulubiona aktorka reklamuje swoją twarzą dany produkt niekoniecznie dlatego, że naprawdę go stosuje i poleca. Z tego względu coraz większym zaufaniem są darzeni influencerzy, czyli osoby, które sławę zdobyły w Internecie.

Dlaczego warto współpracować z influencerem?

Tak zwany Influencer Marketing, czyli współpraca z internetową osobistością, jest niezwykle opłacalną strategią. Aktorzy, sportowcy i inni celebryci mają wielu fanów, ale mimo wszystko są osobami kreującymi określony wizerunek. Influencerzy zwykle zaczynają jako niezależni twórcy, np. youtuberzy, instagramerzy czy blogerzy. Ich wiedza, umiejętności czy urok osobisty sprawiają, że stopniowo stają się rozpoznawalni. Przy tym sporo twórców nawet po zdobyciu dużej popularności nadal bezpośrednio komunikuje się ze swoimi fanami. Dzięki temu wydają się bardziej autentyczni i godni zaufania.

Do tego charyzmatyczne osoby gromadzą wokół siebie odbiorców szczególnie zainteresowanych daną tematyką, np. kosmetykami czy technologią. Ich popularność sprawia, że są uznawani za autorytet w tej dziedzinie. Kiedy więc polecają jakiś produkt czy usługę, trafiają na bardzo podatny grunt.

Jak influencer wpływa na poziom sprzedaży?

Influencer, jak sama nazwa wskazuje (ang. influence – wpływ), ma duży wpływ na określoną grupę odbiorców. Jest dla nich autorytetem, wzorem do naśladowania, a nawet idolem. Przy tym nadal pozostaje jednak bardziej „zwyczajną” osobą, z którą można nawiązać kontakt.

Często internetowe sławy na różne sposoby pomagają swoim fanom, np. dają porady, tworzą tutoriale czy pokazują ciekawe life-hacki. Kiedy polecają jakiś produkt/usługę czy po prostu o nim wspominają, duży odsetek obserwujących zaraz się tym interesuje. Z pomocą influencerów można więc błyskawicznie, skutecznie zwiększyć sprzedaż. Dzięki nim trafia się do idealnej grupy docelowej, w której można znaleźć wielu potencjalnych klientów.

Podsumowanie

Nawiązując współpracę z influencerem zwiększysz rozpoznawalność swojej marki, a także dotrzesz do odbiorców, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani Twoim produktem/usługą. Nienachalna akcja marketingowa prowadzona z dobrze dobranym twórcą daje liczne korzyści. To prosty, a niezwykle skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here