Zadbaj o siebie bez wychodzenia z domu!

0
26
Zadbaj o siebie bez wychodzenia z domu

Aktywność fizyczna to podstawa zdrowego stylu życia. Obecnie, znajduje się ona na także na samym dole piramidy żywieniowej – oznacza to, że ruch ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji całego organizmu. Właśnie dlatego powinniśmy na stałe włączyć sport do naszej codzienności i zacząć go praktykować, choćby przez 30 minut dziennie.

Wiele osób zupełnie niepotrzebnie szuka wymówek i usprawiedliwienia dla swojej postawy. Warto jednak wiedzieć, że aktywny tryb życia to nie tylko wizyty na siłowni czy treningi personalne. Bez wychodzenia z domu możemy wykonywać ćwiczenia, które korzystnie wpłyną na naszą sylwetkę, a także pomogą się odprężyć i oderwać myśli od codziennych obowiązków. 

Znajdź czas na trening w domu

Ćwiczenia kojarzą nam się z takimi miejscami, jak kluby fitness, ośrodki sportu, siłownie czy pływalnie. Nie zawsze mamy możliwość je odwiedzić. W pobliżu naszego miejsca zamieszkania może na przykład brakować takich miejsc. Jednak nie musi to oznaczać rezygnacji z aktywności. Podstawowy trening, który pozwala spalać kalorie, odprężyć się i poprawić ogólną kondycję organizmu możemy zorganizować w każdym miejscu, nawet w domu. Wystarczy przygotować:

  • lekkie sportowe ubrania, które nie będą krępować ruchów (np. takie https://www.kaufland.pl/asortyment/newletics.html)
  • matę do ćwiczeń,
  • ręcznik, 
  • butelkę wody, 
  • ewentualnie – dodatkowe akcesoria i obciążenia, takie jak hantle, gumy, kettle (mogą zastąpić je butelki z wodą) czy skakanka. 

Jeśli dodamy do tego dobry nastrój – możemy być pewni, że taki domowy trening będzie równie udany, co ten na siłowni czy w klubie fitness. I z pewnością będzie on korzystny zarówno dla naszego zdrowia, jak i samopoczucia. 

Jak sport wpływa na nasze zdrowie i dlaczego nie warto z niego rezygnować?

Sport jest bardzo ważny dla naszego organizmu – wpływa zarówno na nasze ciało, jak i na psychikę, dzięki czemu łatwiej zachować nam ogólną równowagę. Jakie korzyści płyną w systematycznego uprawiania sportu? Przede wszystkim:

  • dodaje energii i poprawia nastrój – w czasie aktywności organizm produkuje endorfiny, znane jako hormony szczęścia, 
  • pomaga obniżyć poziom cukru we krwi, 
  • zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób cywilizacyjnych, 
  • zwiększa wydolność organizmu, 
  • stabilizuje ciśnienie – sport jest zalecany także jako profilaktyka przed nadciśnieniem, 
  • wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, przez co zmniejsza się ryzyko zainfekowania organizmu. 

Zalet uprawiania sportu jest znacznie więcej, dlatego powinien stać się on częścią naszej rutyny. Domowy trening, który wykonamy wspólnie z dziećmi czy partnerem ma także dodatkowe  korzyści, jakimi są wypracowywanie samodyscypliny i zdrowych nawyków. Nawet największy leniuch zejdzie z kanapy i odważy się wykonać choćby proste ćwiczenia, jeśli tylko pokażemy mu, że aktywność fizyczna to nie tylko wysiłek i zmęczenie, ale także doskonała zabawa.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here